Juoksija-lehden kiri alkaa Hannukurusta

Onnistunut voimien jako auttaa etenkin pitkillä reiteillä. Juoksija-lehti suosittelee NUTS Pallaksen juoksijoille malttia alkumatkalle.

Alussa kovakin vauhti tuntuu kevyehköltä. Levännyt ja tankattu keho, kisaan valmistautunut mieli ja edellä juoksevat kilpailijat houkuttelevat tahtiin, joka polttaa turhan pian nopeasti käytettävät energiavarastot.

Liian ripeä alku tekee loppumatkasta hankalan. Aikaa kuluu ja jopa maaliin jaksaminen saattaa arveluttaa.

55 kilometrillä alkupuoliskon polut ovat hankalampia kuin loppumatkan tunturinummet ja metsätie. Jos tiedät, että juoksutekniikka on haasteesi, säästele jalkoja alussa ja kiihdytä polkujen helpottuessa.

Hannukurussa juoksijat saavat väliajan Juoksija-lehden väliaikapisteellä. Siitä alkaa myös Juoksija-lehden 30 kilometrin kiri: palkitsemme pienellä palkinnolla loppumatkan nopeimman naisen ja miehen sekä loppukirin komean nousijan.

Palkinnolla haluamme tukea onnistunutta vauhdinjakoa. Onnea kisaan!